Vidíme, že jste od nás kousek. Nechcete se stavit na pravou arabskou kávu? Jsme v centru Prahy jen km od Vás. Po - Pá: 11 - 17 hod

Emiráty dobrodružně, 2. část

17. 04. 2016

Z našich cest

Autorem článku je:  Ing. Júnis El Hassan

Emiráty dobrodružně, 2. část

Možná jste si prvně říkali, proč jsem naši cestu Emiráty označil za dobrodružnou, když jsme si po celou dobu užívali komfortu a luxusu nového resortu Sheraton Sharjah spolu s dalšími privátními službami. V tomto pokračování předešlého reportu Vám proto poodhalím naše dobrodružství a vysvětlím, jak moc si vážím našich vlastních služeb.

Na třetí den našeho pobytu jsme využili hotelového shuttle busu (minivanu) a zrána jsme se přemístili ze Sharjah do Dubaje. A co jiného může být větší ikonou dnešní Dubaje než věhlasný konzumní dům zvaný Dubai Mall – největší a nejluxusnější nákupní středisko Emirátů, v němž naleznete značky od H&M po Rolex či Dolce&Gabanna, a to ve více než 2 tisících obchodů. Nachází se zde mimo jiné i největší akvárium rozložené do tří pater, 3D kino, obrovské ledové kluziště pro bruslení, průchod do nejvyšší budovy světa – Burj Khalifa a samozřejmě mraky restaurací všech druhů. Jak asi tušíte, vyzkoušeli jsme vše. Začali jsme výjezdem do Burj Khalifa, kde se hemžily velké skupiny nedočkavých turistů toužících spatřit svět z téměř ptačí perspektivy. To srovnání není až tak velkou nadsázkou, vezmeme-li v potaz, že věž má výšku 828m. Zajímavostí jsou také výtahy, které drží rekord za nejrychlejší výtah na světě (18m/s) - mimochodem na jeho konstrukci se podílela i malá česká firmička z moravských Těšánek. Výška budovy ale popřává i dalším rekordům, nejvýše položenému bazénu, mešitě a restauraci, což místní šejchové neopomenou zdůraznit. Vzhledem k rychlosti jsme oněch několik set metrů vyjeli za přibližně 30 vteřin, během kterých byl vnitřek výtahu doprovázen světelnými animacemi. Jakmile jste nahoře, pochopíte, proč je šejch Mohammed tolik pyšný na tento skvost inspirovaný květinou. Nabízí Vám výhled na převážnou většinu Dubaje a dá Vám perfektní obraz o tom, co kde je a kam se vydat.

Po výjezdu do oblak jsme se vrátili zpět na zem, vlastně jakoby pod ní, neboť jsme zavítali do mořského světa místního superakvária, které Vám jednoduše vyrazí dech. Během prohlídky se dostanete od úchvatných medúz až k šestimetrovému krokodýlovi jako ze sci-fi. Pro větší drama se můžete vydat na prosklenou plošinu, kde stojíte ani ne dva metry nad zmíněným ještěrem.

Člověk si připadá jako na cestě časem, když se přesouvá z oblak do moře a z něj zpět na obrovské ledové kluziště či pod elegantní vodopády uprostřed nákupního centra. Ano, i to jsme viděli.

Ani Vám to nepřijde, ale už tyto první atrakce ukrojí nemalou porci Vašeho času a energie, a proto jsme se rozhodli prozkoumat nabídku restaurací Dubai Mall. Na své si tu přijde skutečně každý, neboť zde nenaleznete jen známé fast foody, ale také kvalitní lokální restaurace. My jsme si vybrali íránskou kuchyni a byli jsme rádi. Ostatně co jiného by si člověk měl dát, když je na Blízkém východě (možná emirátskou kuchyni? :) )?

Pozdním večerem pro nás den nekončil, neboť jsme měli v plánu ještě jednu důležitou akci. Tou byl nákup bylinek a koření ve starém súku v části města zvané Dejra. Metrem jsme projeli supermoderní Dubají až do původních čtvrtí, kde jsme si našli cestu k poslednímu otevřenému obchůdku, jenž provozoval milý íránský mladík. Asi jsme měli jet do Íránu… :) (tam příště!) Po téměř hodině vybírání a smlouvání jsme odešli nadmíru spokojení a bohatší o několik kil vzácných surovin. Mohli jsme si odškrtnout jeden z nejdůležitějších bodů naší cesty. Vše jsme stíhali opravdu na poslední chvíli, ale i navzdory dlouhému dni jsme chtěli žít jako místní. Proto jsme si neobjednali privátní odvoz, ale využili jsme autobusové dopravy mezi Dubají a Sharjah. Autobus byl dvoupatrový po vzoru Londýna a k tomu navíc klimatizovaný, jak je tomu v Perském zálivu zvykem. Za bezmála 45 minut jsme dorazili na hlavní autobusové nádraží v Sharjah a tam jsme si vzali taxi řízené sympatickým Nigerijcem, který nás kolem jedné hodiny ranní dovezl do pohodlí našeho hotelu Sheraton Sharjah. Teď už to byla jen krásně horká sprcha, odpočinek a spánek…

Další den jsme měli v plánu zamířit opačným směrem do emirátu Al Ain, kde jsou k vidění rozsáhlé palmové háje a zoo. Půlka našeho dvoučlenného týmu ale byla tento den indisponována, a tak jsme jej využili k relaxaci. Přišla opravdu vhod, protože dále na programu bylo věhlasné Desert Safari, jehož součástí je najíždění písečných dun v džípu 4x4, ježdění na velbloudovi, různá kulturní vystoupení a raut v arabském stylu. Jedná se o službu, kterou nabízíme jak privátně, tak i „skupinově“, kdy sdílíte džíp s dalšími účastníky z celých emirátů. My jsme se v rámci našeho nekomfortního poznávání rozhodli pro druhou variantu, díky níž jsme se seznámili s jedním dánským a jedním rumunským párem. Naším řidičem byl zkušený Pákistánec, který v Emirátech žije již přes 10 let. Jak vidíte, Emiráty jsou místem, kde se střetávají kultury celého světa. Program trval prakticky 8 hodin a během něj jsme v dunách nasáli adrenalin a v kempu nás rozvířily zvuky arabské hudby, na kterou tancovala jak břišní tanečnice, tak i egyptský darwiš. Na měkkých polštářích jsme si mohli také vychutnat vodní dýmku, skvělou arabskou kávu, čaj či grilované speciality. Nebylo také od věci se od tábora trošku vzdálit, protože za první dunou se otevřel jiný svět, který z výšky postříbřil měsíční úplněk.  Z pouště jsme se do hotelu vrátili kolem půlnoci, nicméně to pro nás nebyla konečná. Měli jsme totiž ten skvělý nápad využít liduprázdný hotelový bazén obklopený palmami, zvukem mořských vln a měsíčním svitem k romantickému plavání. Hlídač nás zprvu nechtěl pustit, ale když zvolíte správná slova, jde všechno a my jsme si tak užili nezapomenutelné plávání. Den byl dlouhý, ale krásný a za krátký časový úsek jsme si odnesli zážitky všeho druhu.

Výletem do dubajské pouště skončil náš pobyt v emirátu Sharjah a pro zpestření jsme se na dvě noci přemístili do luxusního 5* hotelu Nassima Royal na Sheikh Zayed Road v samotném centru Dubaje. Pro představu se jedná o slavnou hlavní magistrálu procházející moderní Dubají, jež se objevuje na většině fotografií na internetu (viz níže). Kromě přímého výhledu z vany na Burj Khalifa jsme si mohli dopřát i střešního bazénu s výhledem na Dubaj po vzoru známého singapurského hotelu. Ačkoli se jedná o relativně starší hotel, stále je centrem pozornosti zlaté mládeže a smetánky Dubaje, která se sem s úderem víkendu sjíždí na velké večírky. My jsme se ale rozhodli abstinovat a naše gurmánská já se nejvíce těšila ze skutečně velkorysých a bohatých jídel, která zde byla servírována. Za nás to byla rozhodně nejlepší zkušenost z pobytu v tomto hotelu. S Dubají jsou neodmyslitelně spojeny nákupy, a proto jsme vyrazili do méně známého nákupního centra Ibn Battuta, které je pojmenované po uctívaném arabském cestovateli, který svého času navštívil většinu známého světa. Právě dle jeho cest vznikl i koncept nákupního centra, v němž je každé křídlo stylizováno do podoby určité země. Je zde křídlo tuniské, staroperské, další partie inspirovala Andalusie, starý Egypt či Čína. Tím podstatným ale bylo, že přítelkyně neodešla s prázdnou a pokoupila kousky, které jí do šatníku „přesně chyběly“! :) Z nákupů jsem byl samozřejmě vyčerpán, a proto jsem se rozhodl vzít svou přítelkyni do vyhlášené dubajské restaurace Reem Al Bawadi, v níž jsem před lety byl. Restaurace nabízí autentické arabské pokrmy a s oblibou se pyšní návštěvami známých osobností arabského i západního světa vč. zpěváka Nelly či špičkové světové tenistky Viktorie Azarenky. Dodnes nejvíce vzpomínáme na tu nejlepší baklawu s pistáciemi, která se na jazyku rozplývala jako máslo. S jedenáctou večerní se sice pomalu naše energie rozplývala, ale my chtěli vidět víc, a tak jsme vyrazili směrem k Jumeirah Beach, kde se nachází světoznámý sedmihvězdičkový hotel Burj Al Arab a sousední Madinat Jumeirah. Druhý zmíněný objekt představuje hotelový komplex budov v historizujícím duchu, uvnitř kterých se nachází mj. krásný súk a to nejmodernější zázemí. Snad i proto se tam onoho večera konala after-party zpěvačky Nicky Minaj a že bylo na co koukat… Na hotel jsme se vrátili kolem půl druhé ráno zcela vyčerpaní, ale opět jsme mohli říct, že jsme viděli maximum.

Asi nyní čekáte vyprávění o dalších zážitcích v Dubaji, nicméně my na to šli jinak – vyrazili jsme z Dubaje do Abu Dhabí za světoznámou a rekordy trhající mešitou šejcha Zájeda. A protože jsme chtěli cestu pojmout dobrodružně, opět jsme zvolili cestu autobusem, u něhož nás uvítal muž z Jordánska. Díky mé arabštině jsme se rychle spřátelili, a od úvodu naší cesty tak okamžitě panovala příjemná atmosféra.  Po příjezdu do Abu Dhabí jsme se pro změnu záhy seznámili s Britem indického původu, který nám dělal po většinu dne společnost. Rád bych se rozpovídal o tom, jak dechberoucí a překrásná je zmiňovaná mešita, ale zde snad ani slova nestačí. Proto přikládám několik fotografií a odkaz na starší článek, v němž o tomto skvostu hovořila má kolegyně a máma Helena :).

Osmý den jsme již měli odlétat zpět do Prahy, nicméně jsme měli do druhé hodiny odpolední stále čas pro sebe. Vyrazili jsme proto ještě jednou do historické Dubaje za dalšími místními trhy. V cíli jsme se ocitli právě v okamžiku, kdy se konala polední modlitba, a tak si všichni místní obchodníci pověsili kolem svých krámků šálu na znamení toho, že nyní je obchod uzavřen. Důvěřivost a bezpečí v Emirátech se ani po letech přílivu turistů a „expatů“ nestaly prázdnými pojmy.  Jakmile se všichni vrátili, začali využívat všech naučených prodejních metod, aby nás zlákali ke koupi posledních suvenýrů na cestu domů. Přiznáme se, že ani tentokrát jsme s prázdnou neodešli.

A tím končí druhá a tedy závěrečná část naší reportáže o další cestě do Emirátů, neboť ve tři hodiny nás již čekal řidič s privátním odvozem na letiště.

Pokud bych měl shrnout tuto cestu, řekl bych, že jsme stihli vidět téměř vše, co jsme vidět mohli a byla to asi nejnáročnější dovolená, kterou jsme zatím absolvovali. Je pravda, že zázemí jsme měli na výsost kvalitní a luxusní, nicméně rozhodnutí nevyužívat vždy našich soukromých služeb mělo svou stinnou stránku. Příliš mnoho času bylo stráveno na cestách místo zážitků. Nakonec by se hodily alespoň další dva dny odpočinku na pláži. Díky tomu si ale více vážím služeb, které poskytujeme a kvůli nimž se na nás klienti obrací. Šetří čas, energii a člověku umožňují soustředit se na to skutečně důležité – radost ze života.

Autor článku

Ing. Júnis El Hassan
<span>Marketingový a obchodní<br>manažer</span>

Autorem článku je Ing. Júnis El Hassan

Júnis vyrůstal střídavě v Čechách a v Sýrii, díky čemuž poznal rozmanitost lidí a obou kultur. Cestování je odjakživa jeho velkou vášní a kromě role marketingového a obchodního manažera v našem rodinném podniku také rád přispívá na náš blog svými zážitky z cest.

Jak Vám pomohu?

Jsem tu pro vás. Po-Pá: 10-18 hod.

Ing. Júnis El Hassan
<span>Marketingový a obchodní<br>manažer</span>

+420 737 501 912

junis.hassan@palmyratour.cz

Nebo se můžete podívat na nejčastější dotazy

Přihlášení k newsletteru

• Články z našich cest
    i ze zákulisí
  • Přednostní nabídky
    a akce
  • Můžete se kdykoliv
    odhlásit

Zkuste i další články z blogu

Írán očima českých lékařů

10. 05. 2012 Příběhy a kultura

Malé skupině českých praktických lékařů se ve dnech 27.4. až 7.5.2009 podařilo navštívit islámskou republiku Írán. Jak vypadá život obyvatel Íránu v roce 30. výročí islámské revoluce a jaká je lékařská péče v této izolované zemi, kam není jednoduché…

Dr. Hassan El Hassan
<span>Zakladatel a ředitel</span>

Autorem článku je Dr. Hassan El Hassan

Přečtěte si celý příběh

Do Guinessovy knihy s mešitou pod taktovkou ženy

02. 10. 2014 Příběhy a kultura

O tom, že Abú Dhabí chce předstihnout Dubaj si už pár let štěbetají vrabci na střeše. Marketingový úspěch aerolinií Emirates, Burj Al Arab hotel, pouštní paláce, roztodivná nákupní střediska se žraloky, zimní lyžování, Palmové ostrovy - to vše…

PhDr. Helena El Hassan
<span>Spoluzakladatelka<br>a produktová manažerka</span>

Autorem článku je PhDr. Helena El Hassanová

Přečtěte si celý příběh

Proč cestovat s naší rodinnou cestovní kanceláří?

Dlouholeté zkušenosti

a své destinace známe
jako nikdo jiný.

Osobní přístup

Nejsme jen cestovka, ale rodina.
Vyslechneme si Vás a postaráme se
o každé prání.

Flexibilita

Pracujeme dnem i nocí,
protože rodinný podnik je
naším dítětem.

Jedinečné možnosti

Díky našemu původu i kontaktům
umíme zařídit to, co jiní
nedokážou.

Individuální poptávka

Souhlasím se zpracováním uvedených osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení formou emailového newsletteru od CK Hassan El Hassan - Palmyra Tour. Pro dokončení této registrace k newsletteru potvrdím svůj zájem kliknutím na odkaz v emailu, který následně obdržím od CK. Beru na vědomí, že proti zasílání obchodních sdělení mohu vznést kdykoliv námitku, a to buď na adrese cestovní kanceláře nebo e-mailem zaslaným na e-mailovou adresu info@palmyratour.cz. V tomto případě mi nebude cestovní kancelář dále zasílat obchodní sdělení, ani jinak zpracovávat uvedené údaje pro účely přímého marketingu. Svěřené údaje bude cestovní kancelář zpracovávat v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. a dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů.