Vidíme, že jste od nás kousek. Nechcete se stavit na pravou arabskou kávu? Jsme v centru Prahy jen km od Vás. Po - Pá: 11 - 17 hod

Emiráty dobrodružně, 1. část

10. 04. 2016

Z našich cest

Autorem článku je:  Ing. Júnis El Hassan

Emiráty dobrodružně, 1. část

Emiráty stále patří mezi nejoblíbenější destinaci většiny našich klientů, a není proto divu, že většina našich pracovních cest směřuje rovněž tam. Tentokrát jsem se do Emirátů vydal na dovolenou s přítelkyní, nicméně nebyl bych tou správnou osobou v cestovní kanceláři, kdybych nezkoumal kvalitu resortů a nehodnotil jednotlivé zážitky z hlediska jejich přínosu pro naše klienty. A právě o tom budou následující řádky.

Na rozdíl od Malediv či jiných destinací Indického oceánu nejsou Emiráty tak docela celoroční destinací, a proto jsme se rozhodli využít toho nejlepšího počasí, které výběžek Arabského poloostrova nabízí a vyrazili jsme na cestu koncem března. Tou dobou se teploty pohybují kolem příjemných 29 stupňů, vítr lehce osvěžuje tělo a vlhkost vzduchu je stále relativně nízká na to, aby se člověk mohl vydat na dlouhé procházky.

Celá cesta začala příjemně již v počátku, kdy jsem na palubě letadla nečekaně potkal jednu z našich „fanynek“ na Facebooku, a mohli jsme se tak osobně seznámit. Aby toho nebylo málo, své sedadlo jsem měl vedle pána, který před mnoha lety studoval s mým otcem – zakladatelem naší cestovní kanceláře. Svět je skutečně malý a zdá se, že na každé cestě potkáváme známé tváře. Ale zpět k Emirátům. Po příletu nás čekal náš kolega s růží pro mou přítelkyni a s privátním odvozem do nově otevřeného luxusního resortu Sheraton Beach Resort & Spa Sharjah. Jeho otevření bylo dlouho očekávanou záležitostí i mezi našimi klienty, a tak jsme rádi, že jsme si jej konečně mohli vyzkoušet na vlastní kůži. Emirát Sharjah je mezi turisty velmi oblíbenou destinací kvůli jeho hezkým a oproti Dubaji či Abu Dhabi cenově dostupnějším resortům. Další výhodou emirátu Sharjah je jeho doslovná propojenost s Dubají a emirátem Ajman. Zároveň je domovem lokálců, kteří dbají na místní zvyky a tradice. V jejich duchu a v souladu s místní kulturou zde vyrostl i zbrusu nový plážový resort Sheraton, který byl vytvořen a nadesignován v luxusním arabském stylu nepostrádaje hojnost mramoru, zlatých prvků a mořských odstínů. Ostatně  architektura celé budovy  vyčnívá nad celým pobřežím Sharjah a jasně dává najevo svůj původ (snad i proto mu interně říkáme Palác u pláže).

Check-in byl rychlý a vlídný, během několika minut jsme byli ve svém pokoji v šestém patře, kde nás čekal milý Santiago s našimi kufry, aby nás přivítal a vysvětlil nám, jak věci v pokoji fungují. Náš pokoj základní kategorie Deluxe Room nás nezklamal – rozloha 40m2, skutečně prostorná koupelna s mramorovým obložením, velkým zrcadlem, sprchou, záchodem, bidetem a obrovskou vanou, která výsostně pojala mých 180cm (poznámka redakce: vana dobře pojme i dvě osoby pro romantické večery J ). Obdobně komfortní a rozměrná byla i postel, která je standardem v hotelech sítě Starwood, do níž právě Sheraton patří. Vzhledem k pozdnímu příletu na hotel jsme se uložili do postele, abychom byli připraveni na zítřejší nicnedělání.

Přes kvalitní a velmi zdobné závěsy našeho pokoje sice nepronikl ani paprsek slunce,  my jsme ale věděli, že už je ráno a tudíž čas snídaně. Vydali jsme se proto do hotelové restaurace Gusti ve druhém patře, kde se snídaně podávají formou bufetu od 6 hodin ráno do 11. hodiny dopolední. Ačkoli bylo jídlo chutné a celkový dojem ze snídaně byl pozitivní, Sheraton Sharjah se bohužel nemůže rovnat některým větším, luxusnějším a zavedenějším hotelům v Dubaji či jiných destinacích. Tím hlavním důvodem je menší prostor, v němž lze nabídnout relativně omezenější nabídku pokrmů a usadit menší počet hostů ve srovnání s velkými dubajskými hotely. Při porovnání cen je to ale pochopitelné a člověk odchází ze snídaně vždy spokojený. Součástí restaurace Gusti je navíc terasa, z níž je krásný výhled na moře a sousední zahrady.

Po snídani jsme se odebrali na pláž, kde jsme strávili několik hodin zaslouženým odpočinkem. Samotná pláž, která je privátní, není příliš velká a moře je výrazně ohrazeno přírodním kamením, aby případné silné vlny nezkazily hostům zážitek. Vcelku se ale jednalo spíše o průměrnou pláž ve srovnání s jinými resorty v Emirátech. Člověk si mohl dopřát naprostého klidu na vlastním lehátku a objednat si jídlo či nápoje stisknutím jediného tlačítka. Milovníkům plavání bychom doporučili vyzkoušet nádherný hotelový bazén. Ten je koncipován jako infinity pool a je lemován palmami, mezi nimiž poletují zpívající ptáčci, kteří vytvářejí nadpozemsky bezstarostnou atmosféru.

Pokud Vás po plavání dostihne hlad, v resortu se nabízí hned několik restaurací a kaváren servírující místní emirátské pokrmy, mořské plody, grill či italskou kuchyni. Avizovaná kavárnička má příjemný výhled na bazén a moře, čehož s oblibou využívají lokálci k posezení nad šálkem čaje či kávy. Kromě hotelu jsou další stravovací alternativou nedaleké restaurace (přibližně 700 m od hotelu), které se již nacházejí v emirátu Ajman, a tudíž povolují na rozdíl od Emirátu Sharjah konzumaci alkoholu či kouření vodních dýmek. Mezi nimi jsme si oblíbili především restauraci tureckou, jejíž kvalitu posvěcuje hojná návštěvnost místních obyvatel. Jako částečný Arab vyrůstající v Čechách i v Sýrii mohu tuto blízkovýchodní restauraci jedině doporučit.

Náš druhý den nebyl příliš odlišný, nicméně jako milovníci sportu jsme se rozhodli vyzkoušet hotelové fitness. To nabízí smíšenou místnost pro dámy i muže a pak jednu separátní pouze pro dámy. Využili jsme společné místnosti, která měla všeho všudy kolem 25m2 a nabízela základní posilovací stroje, cvičební pomůcky a trenažéry. Zkušeně jsme si našli, co potřebujeme, a hodinové cvičení jsme si užili, nicméně náročnější jedinci by se mohli potýkat s omezeným vybavením.

Další dny jsme již věnovali dobrodružnému cestování po Emirátech a o tom bude příští pokračování z další cesty napříč oblíbenou destinací našich klientů. Těšte se!

Autor článku

Autorem článku je Ing. Júnis El Hassan

Júnis vyrůstal střídavě v Čechách a v Sýrii, díky čemuž poznal rozmanitost lidí a obou kultur. Cestování je odjakživa jeho velkou vášní a kromě role marketingového a obchodního manažera v našem rodinném podniku také rád přispívá na náš blog svými zážitky z cest.

Jak Vám pomohu?

Jsem tu pro vás. Po-Pá: 10-18 hod.

+420 737 501 912

junis.hassan@palmyratour.cz

Nebo se můžete podívat na nejčastější dotazy

Přihlášení k newsletteru

• Články z našich cest
    i ze zákulisí
  • Přednostní nabídky
    a akce
  • Můžete se kdykoliv
    odhlásit

Zkuste i další články z blogu

Objevy v tempu roku 2023

31. 12. 2023 Novinky

Co charakterizovalo rok 2023? Jestliže jsme v roce 1998 museli klienty k cestě do Ománu přemlouvat, v roce 2023 se stal nejmódnější destinací. Rok projel jako nůž máslem, rychlost byla úměrná touze dohnat všechny stopky, které vystavila covidové…

PhDr. Helena El Hassan
<span>Spoluzakladatelka<br>a produktová manažerka</span>

Autorem článku je PhDr. Helena El Hassanová

Přečtěte si celý příběh

Emiráty dobrodružně, 2. část

17. 04. 2016 Z našich cest

Možná jste si prvně říkali, proč jsem naši cestu Emiráty označil za dobrodružnou, když jsme si po celou dobu užívali komfortu a luxusu nového resortu Sheraton Sharjah spolu s dalšími privátními službami. V tomto pokračování předešlého reportu Vám…

Autorem článku je Ing. Júnis El Hassan

Přečtěte si celý příběh

Proč cestovat s naší rodinnou cestovní kanceláří?

Dlouholeté zkušenosti

a své destinace známe
jako nikdo jiný.

Osobní přístup

Nejsme jen cestovka, ale rodina.
Vyslechneme si Vás a postaráme se
o každé prání.

Flexibilita

Pracujeme dnem i nocí,
protože rodinný podnik je
naším dítětem.

Jedinečné možnosti

Díky našemu původu i kontaktům
umíme zařídit to, co jiní
nedokážou.

Individuální poptávka

Souhlasím se zpracováním uvedených osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení formou emailového newsletteru od CK Hassan El Hassan - Palmyra Tour. Pro dokončení této registrace k newsletteru potvrdím svůj zájem kliknutím na odkaz v emailu, který následně obdržím od CK. Beru na vědomí, že proti zasílání obchodních sdělení mohu vznést kdykoliv námitku, a to buď na adrese cestovní kanceláře nebo e-mailem zaslaným na e-mailovou adresu info@palmyratour.cz. V tomto případě mi nebude cestovní kancelář dále zasílat obchodní sdělení, ani jinak zpracovávat uvedené údaje pro účely přímého marketingu. Svěřené údaje bude cestovní kancelář zpracovávat v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. a dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů.